Liepāja ir viena no retajām pašvaldībām, kas pilsētvidē izvēlas izmantot materiālus, kas izceļ tās unikalitāti. Ne visas pašvaldības ir atvērtas liela izmēra plāksnēm, dažādiem toņiem un apdares materiāliem, kā piemēram, ColorMix. Liepāja ir arī viena no pirmajām pilsētām, kas labiekārtojumā izmanto “Romex” produktus.

Aicinājām SIA “Ainavu studija” arhitektu Pēteri Vorzu dalīties savos iespaidos par Kārļa Zāles laukuma ideju un tapšanu Liepājā!

________

SIA “Ainavu studija” arhitekts Pēteris Vorza:

“Pats sākums, kad mēs vēl tobrīd strādājot SIA “Ainavists’’ un sadarbībā ar ceļu inženieri no SIA ‘’ViaFuture’’ pievienojāmies, bija Liepājas pašvaldības izsludinātais meta konkurss. Meta risinājumam bija nepieciešams integrēt daudz pašvaldības funkcijas un vēlmes. Pēc uzvaras meta konkursā vairākas idejas jau bija detalizēti izstrādātas un ieguvušas savu galīgo veidolu un dizainu. Iedziļinoties vissīkākajās detaļās un niansēs, izkārtojums tika noslīpēts līdz galīgajam dizainam un vietējai identitātei.

Vēlos dalīties ar citātu no SIA “Ainavists” meta konkursa pieteikuma, kas sniedz priekšstatu par idejas daudzslāņainību un tās nozīmes svaru:

“Tirdzniecības kanāls – starp jūru un Liepājas ezeru sevī nes nozīmīgu vērtību. Šī vieta kā satikšanās punkts ir ne tikai jūras un ezera, bet arī pilsētas satikšanās punkts.

Meklējot vietas identitāti, izkristalizējās šādi atslēgas vārdi: viļņi, vējš, ledus, dzintars. Šo vārdu radītās sajūtas tika pārveidotas attīstības koncepcijā piedāvātajos materiālos, ainavas elementos un vietas tēlā.

Projekta kompozicionālo risinājumu veido vietējās un pilsētvides vērtības. Jūra ar tās skarbumu vizuāli ir atainota asās, lauztās formās. Ezers kā mierīgs un maigs dabas elements, ko simbolizē viļņojoša plūdmaiņu līnija. Taču kā vienojošais ir taisnās un pārredzamās tirdzniecības kanāla, ielas un celiņu līnijas, kas savieno šīs divas zonas. Projekts rada teritorijas vizuālu vienotību, uzsverot krastmalas klātbūtni un caurspīdīgumu. Koncepcija sniedzas tālāk par labiekārtojuma risinājumiem, ietverot jaunu identitāti, funkciju radīšanu un ilgtspējīgas attīstības priekšlikumu.”

Iedvesmojošs ir arī projekta apjoms – vairāk nekā trīs hektāri interesantu un funkcijas dalošu ietvju, intensīvi un īslaicīgi stādījumi, jauni ainavas un apgaismojuma elementi, kas veido telpu un identitāti. Šim projektam tika izvēlēta SIA “Betono mozaika” produktu līnija “Romex”.

Katrai funkcionālajai zonai bija nepieciešams atšķirīgs segums, lai ne tikai vizuāli izceltos, bet arī veidotu vienotu apjomu, sākot no mazajiem bruģakmeņiem tirdzniecības centrā līdz lielajām plāksnēm promenādē. Uz “Romex” mēs pievērsām uzmanību projektēšanas detaļās, kad izstrādājām, kā aizpildīt šķelto laukakmeņu šuves, un nonācām pie vizuāli estētiska un ūdeni caurlaidīga materiāla.

Uzskatām ka risinājumi ir izdevušies, atsauksmes pagaidām vēl nav daudz lai spriestu. Plus vēl nav viss saaudzis, protams bruģis jau vienmēr izskatās labi pirmajā gadā, bet īstos apjomus teritorija iegūs pēc pāris gadiem, kad augi būs savā pilnbriedā.”

________

Pēdējo gadu laikā Liepājā īstenoti vairāki pašvaldības projekti. Prieks redzēt, ka svarīgos projektos tiek izvēlēti materiāli no SIA “Betono mozaika” klāsta. Vēlamies izcelt 2021. gada projektu – Pūt Vējiņu koncertdārzu, kas ir mūsdienīga kultūras telpa Liepājas Jūrmalas parkā – plaši un ērti pieejama pilsētas iedzīvotājiem un pievilcīga tās apmeklētājiem. Šajā projektā izmantotie produkti ir Hansa 8 un Hansa 8 Mega plāksnes.

Šogad SIA “Betono mozaika” aktīvi piedalījās trīs projektos Liepājā:

  1. Kārļa Zāles laukuma pārbūve https://www.liepaja.lv/projekti/ , kur tika izmantotie produkti: Hansa 8 Mega pelēks, Hansa 8 Mega Moon Anthracite, Grande Plus balts, Kuba 8 melns/skalots, Dekor 8 Plus pelēks, Dekor 8 sarkans.
  2. Tramvaja līnijas un piegulošās teritorijas, Lielās ielas posmā no F. Brīvzemnieka ielas līdz Peldu ielai, rekonstrukcija, 2. kārta, projektā tika izvēlēts dabīgas akmens virsmas apstrāde – Hansa 6 Silver, Hansa 6 Lava.
  3. Ganību ielas rekonstrukcija.

get